3 Gode Råd Hvis Du Vil Sælge Digitale Produkter

Salget af digitale produkter stiger mere og mere i takt med at teknologien bliver nemmere at benytte og i takt med at flere får øjnene op for de mange muligheder der er. Derfor har vi her samlet 3 gode råd til dig der gerne vil sælge digitale produkter:

1 – Byg et personligt brand

Den klassiske indgangsvinkel til salg af digitale produkter er at man opbygger et personligt brand omkring sig selv og sine evner som ekspert, og på den måde kan udstråle over for de potentielle kunder at man kan stå inde for produktet og at det er et produkt af god kvalitet. Et eksempel på dette kan være Heidi Agerkvist der oprindeligt er psykolog i Århus men som efterfølgende er begyndt at sælge online kurser (men som stadig også supplerer med mere traditionel parterapi).

Går man ind på hendes side er det tydeligt at se at det er Heidi der står bag siden, og at hun sætter sin personlige integritet ind i det hun laver. Her er der ikke noget med at man gemmer sig bag et corporate-firmanavn eller en eller anden fancy forkortelse – det er Heidi man køber af, og hun er dygtigt. Samtidig er der på hendes side en masse gratis blogindlæg og gratis kurser hvor man kan se hvad Heidi kan, noget der så også hjælper til at vise folk at hvis man kan få det her gratis, så må det man køber være godt.

2 – Hav styr på din retargeting og e-mail strategi

Inden du for alvor går i gang med at skaffe besøgende til din side eller tilmeldinger til dit nyhedsbrev skal du sørge for at have styr på dine strategier for hvordan du følger op på de besøgende. Den tid hvor man fangede de potentielle kunder i første kunder er forbi, og idag tager det typisk længere tid for folk at tage en beslutning da der skal en større informationssøgning til.

Her skal du være skarp på at få dem der har besøgt din side én gang tilbage ved hjælp af retargeting, ligesom du også skal sørge for at dem der tilmelder sig nyhedsbrevet kommer ind i et godt e-mail flow med det samme.

3 – Overlever på værdien

Netop når det kommer til digitale produkter koster det ikke mere at sælge mere, og derfor har du en unik mulighed for at overlevere på værdien som du ikke på samme måde har hvis du sælger fysiske produkter. Det vil sige at du skal sørge for at lave et produkt hvor folk virkelig får meget for pengene, både i det “originale” indhold og i de bonusser man får med når man køber.

Det skal gerne være sådan når man køber at man bliver så overvældet af al den værdi man får at man går ud og fortæller det til venner og bekendte og på den måde gør reklame for dit produkt – og særligt ved digitale produkter er den omtale du får af dine kunder alfa og omega og det der virkelig kan ødelægge din virksomhed eller sende den mod nye højder.

Det var 3 gode råd til dig der skal sælge digitale produkter – held og lykke med salget.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.