Gør din forretning personlig og kapr kunderne på nettet

Det kan være grænseoverskridende for dig at bruge dig selv i din virksomhed – præcis lige som det kan være det i mange andre sammenhænge. Du bliver dog ofte belønnet for det, når du gør det. Ofte er det jo noget i dit privatliv, der har sat nogle tanker i gang i forhold til, at du gerne vil starte en butik. Ofte skyldtes det, at du ikke syntes, at der var en god nok løsning på markedet i forvejen. Det kan være i forhold til skoleudstyr til dine børn eller en app, der kan hjælpe dig med lige netop dit problem.

Når vi handler som kunder, kan vi godt komme til at føle os distancerede. Det gælder ikke mindst, hvis vi handler på nettet. Der kan din personlige historie være med til at give butikken et menneskeligt ansigt og gøre, at dine kunder kan spejle sig i din historie. Identifikationen vil ofte gøre, at de får lyst til at købe noget hos dig. Det kan man f.eks. kigge på Lea fra webshoppen Liams.dk for at få et billede på.

Slyngeshop med personlig profil og god kundeservice

Liams.dk er en webshop, der handler med slynger lavet af stof, der bruges til at binde små børn fast til kroppen. Webshoppen er startet af Lea, der er uddannet slyngevejleder. Hun har derfor hundrede procent styr på, hvordan en slynge skal bindes rigtigt. På sin webshop giver hun en god instruktion i det, men Lea går faktisk endnu længere end det. Hun tilbyder nemlig også, at hun kan hjælpe folk med, hvordan de skal binde deres slynge, hvis de er i tvivl om det. Det er altså en rigtig god kundeservice, der bunder i Leas faglighed.

Når der bliver sat ansigt på Lea og hendes store passion for at bære sit barn i en slynge, er det naturligt noget, der gør kunderne nysgerrige på produktet. Samtidig oplever de et rigtigt menneske, der bruger produkterne på siden.

Sådan kan du bruge dig selv mere i din forretning

Hvis du gerne vil kopiere Leas eksempel, er det selvfølgelig oplagt, at du tilbyder en grundig og dybdegående kundeservice i, hvordan dine produkter bliver brugt på den rigtige måde. På den måde kommer din faglighed i spil. Det er dog også noget, der kan være meget tidskrævende. Det er derfor værd at overveje grundigt.

Hvis du har et produkt, der stort set giver sig selv, hvordan man skal bruge (folk har for eksempel ikke brug for en vejledning i, hvordan de skal tage bukser på), kan du prøve at få dig selv i spil på andre måder. Det er altid oplagt, at du skriver en ”om” side, hvor du fortæller historien om, hvorfor du var nødt til at starte webshoppen og sælge tøj til store kvinder, vin fra Italien, blomsterfrø til at plante i haven eller noget helt fjerde.

Du kan dog også kaste dig ud i at skrive teksterne til din webshop selv. Det har Lea fra liams.dk faktisk også gjort. Det er også med til at gøre webshoppen mere personlig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *