Skal du vælge en konsulent eller selv tage et AdWords kursus?

Er du ejer af en mindre virksomhed sidder du med garanti med flere roller i din egen virksomhed. Salg, økonomi, markedsføring kan meget vel være bare nogle af de arbejdsopgaver du selv sidder med hver eneste uge – ja, måske endda hver eneste dag.

Der er rigtig mange som selv vælger at skulle stå for blandt andet markedsføringen af sin egen virksomhed, i stedet for at tage muligheden for at outsource denne opgavetype til konsulenter eller bureauer. Men lige dette er ikke altid gældende når det kommer til online marketing discipliner, herunder specielt SEO og Google AdWords.

 

Mange vælger at outsource

Fordi der er tale om en af de mere ”nørdede” discipliner vil der helt naturligt være en masse som vælger at outsource denne arbejdsopgave til professionelle. Her kan det så være rigtig svært at finde dem som er dygtige, og tage en beslutning om man skal vælge en selvstændig konsulent, eller et større bureau.

Man er nemlig ikke altid nødsaget til at have det fulde indblik i markedet eller branchen før man kan lave et ganske udmærket stykke AdWords-arbejde. Det vigtigste for lige netop denne disciplin er at man kender redskaberne i værktøjet, og ved hvilke knapper man skal trykke på.

Du kan læse en artikel om hvordan du finder den helt rigtige konsulent til at hjælpe dig med Google AdWords her. Men husk at du også har muligheden for selv at blive dygtig ved at tage et kursus.

Bliv ekspert med et kursus i Google AdWords

Der er utroligt mange muligheder og forskellige slags kurser i AdWords du kan tage – og det kan være svært at få et overblik og finde ud af hvilket et man skal vælge. Skal det være et gratis eller betalt arrangement? Hvem er kursisterne? Hvor er det lokaliseret – og er det online eller med fysisk fremmøde?

Specielt pris kontra kvalitet er svært at få en idé om på forhånd, og her kræver det næsten at man har fået noget anbefalet. Kender du ikke nogen der før har taget et af de mange udbudte kurser kan du i stedet tage et kig på denne liste over de mange forskellige kurser i Google AdWords.

Husk på at det som så meget andet vil være en individuel holdning om hvad der er bedst til prisen, bedst i det hele taget – og om man får noget ud af et gratis kursus i første omgang. Hvis man vælger det rigtige betalte kursus kan man meget hurtigt selv implementere de mange råd på sin egen konto, og tjene pengene hjem ved forbedret performance.

Er man uheldig, kan man have brugt en del timer og penge på et kursus, som ikke rigtig gav nogle gode råd eller tips man kunne bruge. Derfor kan det være smart først at prøve et gratis kursus, evt. online, som første forsøg, og dernæst overveje om man vil prøve at smide penge efter et som kan give mere værdi.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *