Tip: dette podcast er noget for dig, hvis ord som neuromarketing og digitale indfødte siger dig noget

Podcast er i dag blevet mere og mere populært især blandt den unge generation. Vi lever i en verden, hvor der er nem adgang til information, og hvor man gerne vil have det hele med. Dette er netop muligt med podcast.

Helt lavpraktisk er podcast en metode til udgivelse af lyd- eller video-filer på internettet. Filerne kan man lytte til via en podcast, når man har tid og lyst. Podcast er derfor fleksibelt, da man ikke er afhængig af tid og sted. Alt du skal bruge for at lytte til podcast, er adgang til internettet for at hente filerne. Hvis du er på farten, er det typisk nemmest at anvende sin telefon. Fleksibiliteten er høj og mulighederne mange.

En podcast for dig der har interesse for neuromarketing og digitale indfødte

På digitaletanker.com finder du podcast og blogindlæg, der er faglige og handler om alt inden for digital markedsføring, digitale indfødte, neuromarketing, organisationsudvikling m.m.
Har disse emner din interesse, vil disse podcast helt sikkert være noget for dig. Her kan du fordybe dig i korte og længere diskussioner om førnævnte begreber og meget mere.

For dig der gerne vil vide mere

Selv hvis du ikke tidligere har dyrket ovenstående begreber, kan faglige marketing podcasts måske være noget for dig. Har du på den ene eller den anden måde berøring med organisationsudvikling og markedsføring, så vil du også kunne finde podcast på digitaletanker.com, der er noget for dig. Emnerne fra en podcast kan bruges til at gøre dig stærkere i din argumentation, fordi du bliver klogere på forskellige aspekter af begreberne. På denne måde får du en videns-værktøjskasse, der kan blive et effektivt redskab i dit daglige arbejde.
Podcasts kan også blot bruges til at lytte til emnerne, fordi du har en almen interesse, og kan lide at fordybe dig – og høre mere om emnerne.

Digitale indfødte

Digitale indfødte er betegnelsen for den generation, der kommer efter 1990. Dette er en generation, der er vokset op med internettet som en naturlig del af hverdagen, med store kontaktflader og som anses for konstant online. Man ser et vigtigt potentiale i at forstå denne generation, for bedre at kunne tilpasse produkter, men også for nemmere at kunne håndtere, og samarbejde med, disse mennesker der, alt andet lige, anses for at være meget omstillingsparate og flyvske i deres tilgang til hverdagen. Generationen har også før fået skyld for at anse digitalt nærvær som værende lige så vigtigt som analogt.

Neuromarketing

Hvis man har interesse for markedsføring, kan man ikke undgå at stifte bekendtskab med neuromarketing. Begrebet beskæftiger sig med hjerneprocesser og videnskabelige principper om, hvordan mennesker tænker og tager beslutninger. Principperne er interessante for mange, da man har med processer at gøre, som det bevidste sind ikke er klar over. Diskussionerne omkring dette er ofte abstrakte, men også konkrete i den forstand at resultaterne bygger på noget, der er videnskabeligt belæg for.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *