Tips og tricks til en god webshop

Hvis du er virksomhedsejer, er der ingen gode grunde til ikke at have en webshop, hvor du kan sælge dine produkter og services online. Du vil have mulighed for at nå ud til en langt større gruppe potentielle købere, og du kan gøre rigtig mange ting, som kan gøre din webshop uimodståelig over for besøgende. Du kan gennem en brugervenlig hjemmeside aktivere besøgende, så du kan få dem til at konvertere. Læs denne artikel, og lær hvordan du gør netop dette med en Wannafind webshop.

Gør din webshop brugervenlig

Når du udarbejder din webshop, er det utrolig vigtigt, at denne bliver brugervenlig, så dine besøgende nemt kan navigere rundt på siden uden besvær. Vi er efterhånden blevet vant til at nogle bestemte features gør sig gældende på alle hjemmesider – der skal være et logo, der altid kan lede dine besøgende frem til startsiden, indkøbskurven skal være placeret øverst i højre hjørne, og al vigtig information om virksomheden nederst på hjemmesiden. Hvis du sørger for at din webshop bliver så intuitiv som overhovedet muligt, så er du godt på vej.

Check-out flow

Du vil opleve at rigtig mange af dine kunder forlader indkøbskurven, efter de har placeret varer i denne, og du vil straks tænke, hvad du gør galt. Du vil for alt i verden ikke miste penge i kassen. Der er en række ting, du kan gøre for at optimere besøgendes brug af din indkøbskurv. Først og fremmest er det vigtigt, at det er så nemt og smertefrit som overhovedet muligt at købe produkter fra din webshop. Overvej om kunden skal oprette et login – er det virkelig nødvendigt? Hav så mange forskellige betalingsmuligheder som muligt og gør det ikke for synligt, at der kan anvendes rabatkoder, for hvis din potentielle kunde ikke har en rabatkode, vil han eller hun være mere tilbøjelig til at forlade indkøbskurven og gå på jagt efter en online. Du kan altså miste et salg.

Andre tips og tricks

Der er en lang række mindre tricks, du kan gøre brug af, for at få dine besøgende til at konvertere. Når en kunde klikker på en vare i dit sortiment, som er på tilbud, kan du med fordel fortælle kunden, hvor lang tid der er tilbage, før varen ikke længere er på tilbud – lav en såkaldt nedtælling. På denne måde vil kunden være mere tilbøjelig til at købe varen, da han eller hun er bange for at gå glip af tilbuddet. Du kan også med fordel fortælle, hvad andre kunder har købt, da mennesker er tilbøjelige til at gøre, hvad andre mennesker omkring os gør. Det er altså nemme salgstricks, du nemt kan implementere på din webshop – også med en hosted løsning som Wannafind webshop.

Det gælder altså om at lave en brugervenlig webshop, som dine besøgende nemt kan navigere rundt i, samtidig med at du gennem flere forskellige virkemidler primer dem til at tage et bestemt valg, som i sidste ende vil sikre dig en indkomst.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.