Tre gode råd til den nye virksomhedsejer

Går du med en iværksætter i maven, er det bare med at komme i gang. Der er ingen grund til at vente, hvis du virkelig tror på, at dit produkt er helt unikt. At stable en succesfuld virksomhed på benene kræver meget arbejde, og det skal du være forberedt på. Det er ikke blot 37 timer i ugen – nej, ofte vil det være 74 timer, som der skal sættes af. Det tager specielt meget tid i opstarten, og derfor vil du nok leve højt på din kaffe, når de sene nattetimer bliver skudt i gang. Lykkedes det dig at komme over starten, er det med at fortsætte på optimeringen af virksomheden. Her i artiklen vil du finde tre gode råd/produkter, som kan blive nyttige for dig og din virksomhed.

Bliv en del af et netværk – og udnyt det

At have et godt netværk er blandt de vigtigste aspekter, hvis dit firma skal have succes på den lange bane. Med det rigtige netværk kan du få hjælp til dine problemer, ligesom du får flere muligheder for at udbrede dit produkt, da flere firmaer nu kender til dig og måske vil proklamere produktet videre til andre. At skabe det rette netværk kommer ikke af sig selv, og du skal altså gøre en aktiv indsat. Du kan tage på diverse messer eller arrangementer, hvor andre iværksættere også kommer. En anden ide kunne være at anskaffe dig et kontor blandt andre virksomheder, da du på måde nærmest ikke kan undgå at blive en del af et bredt netværk. Du kan eksempelvis se nærmere på erhvervslejemål i København. Her kan du blandt andet støde på WTC, som er et Business Center, hvor både mindre og større virksomheder holder til. Det kan altså være en rigtig god ide at få en plads her. Du får et stort netværk samt gode forhold, som kan øge produktiviteten i din virksomheden.

Anskaf et simpelt regnskabsprogram

At holde styr på dit regnskab kan virke som en hård omgang, men sandheden er den, at du ikke behøver en økonomisk baggrund, når du skal have styr på moms, fakturaer, aktiver, passiver og alt det andet. Der findes nemlig nogle simple regnskabsprogrammer rundt om på markedet, som du kan benytte dig af, hvis du vil spare penge på en bogholder. Du kan nemt selv stå for det, og skulle du bruge hjælp, tilbyder mange af de forskellige løsninger en onlinesupport, hvor du kan få hjælp til dine spørgsmål. Det er altså en rigtig god investering, da du på den måde selv har overblikket over regnskabet, og du kan ligeledes spare mange penge i længden, efter du ikke skal ansætte en bogholder.

Pas godt på dine værdier

I forbindelse med opstarten af din virksomhed er det vigtigt, at du passer godt på dine værdier – sådan er det selvfølgelig altid, men specielt i starten kan det være problematisk, da der nok ikke er helt så meget likviditet. Du kan eksempelvis købe pengeskabe på www.danskpengeskabsindustri.dk, så du kan passe godt på de vigtigste dokumenter eller andet i virksomheden. Endvidere vil det være en god ide, hvis du anskaffer dig noget overvågning samt en tyverialarm. Har du begge disse ting, er dine værdier sikret på en yderst fornuftig måde.

Der er mange vigtige råd, som du skal holde øje med, når du starter op på egen hånd. Disse tre er blot et simpelt udsnit af de mange områder, du skal være opmærksom på.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *